Να πώς θα συνεργαστούμε εσείς κι εγώ, που σας έλεγα στο προηγούμενο post. Σκέφτηκα να δοκιμάσουμε να τρέξουμε κάτι μαζί και να παρακινήσει ο ένας τον άλλο.

Πώς ήρθε η ιδέα

Από τότε που ξεκίνησα να ασχολούμαι με το zenhabits.gr, κάθομαι πολλές φορές και σκέφτομαι ποια πράγματα θέλω να πετύχω μέσα στους επόμενους μήνες, ή και μακροπρόθεσμα.

  1. Εστιάζω σε ένα πράγμα (ένα στόχο).
  2. Σκέφτομαι πώς θα βοηθούσε να είναι η καθημερινότητα μου, ποιες συνήθειες θα μου έστρωναν το έδαφος για να φτάσω στο στόχο μου.
  3. Επιλέγω μια μόνο συνήθεια από αυτές, και
  4. Τη βάζω στη ζωή μου κάθε μέρα, για τις επόμενες 30 μέρες.

Μια ιδέα που ξεκίνησε από το zenhabits.net και τον Leo Babauta. Είναι ένα τέλειο εργαλείο για να πετύχεις κάτι που θα βάλεις στόχο. Μετά τις 30 μέρες, η νέα σου συνήθεια έχει ριζωθεί και δε χρειάζεται να σε απασχολεί το ίδιο. Προχωράς στην επόμενη, και κάθε φορά έρχεσαι ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο σου.

Ήδη έχω πετύχει κάποιους στόχους μου και έχω υιοθετήσει νέες συνήθειες με αυτό τον τρόπο – ναι, δουλεύει!  Έχω εστιάσει σε συνήθειες που με βοηθούν στην απλοποίηση και την οργάνωση της μέρας μου, και ειδικά του σπιτιού αυτό το διάστημα. Γι” αυτό θα δείτε και πολλά σημεία να αναφέρονται στο συμμάζεμα του σπιτιού. Οι γεμάτοι πράγματα χώροι με στρεσάρουν, με κάνουν να νιώθω ότι συνέχεια πρέπει να γίνονται δουλειές, και δεν ηρεμώ ποτέ. Γι΄ αυτό έχω αποφασίσει να απλοποιήσω όλους τους χώρους, ώστε το σπίτι να είναι εύχρηστο, να με ηρεμεί, και να χρειάζεται λίγες εύκολες κινήσεις κάθε φορά για να συνεχίσει να μένει καθαρό και χωρίς άγχος.

Κάποιες από τις τελευταίες μου συνήθειες:

  • Έκανα ένα καλό ξεκαθάρισμα στους πάγκους της κουζίνας, και κράτησα μόνο τα βασικά και απολύτως απαραίτητα που πρέπει να είναι έξω από τα ντουλάπια. Μου πήρε μόνο λίγη ώρα, αλλά το ζητούμενο ήταν να το διατηρήσω έτσι για τις επόμενες 30 ημέρες. Στόχος ήταν να ελευθερωθούν αυτές οι λείες επιφάνειες (να απομακρυνθούν όλες εκείνες οι μικροσυσκευές που χρειάζεσαι μια φορά στο τόσο) και να μπορούν να καθαρίζονται πανεύκολα.
  • Κάθε βράδυ, μαζεύω τους πάγκους της κουζίνας, και πλένω ότι άπλυτα έχει η λάντζα ή τα βάζω στο πλυντήριο πιάτων. Στόχος είναι να εκπέμπει ηρεμία η πρώτη εικόνα που αντικρίζω μόλις ανοίγω το μάτι μου και πάω να φτιάξω το τσάι μου το πρωί. Τα δύο παραπάνω είναι μέρος του Πώς να κρατήσεις ένα χωρίς-άγχος, καθαρό σπίτι.
  • Κάθε βράδυ πριν πάω να κοιμηθώ, ορίζω τα ΠΣΠ της επόμενης μέρας μου. Και ξέρω έτσι ποιες (συνήθως τρεις) σημαντικές ενέργειες θα κάνω αύριο. Όχι μόνο για τη δουλειά, αλλά γενικώς. Με αυτό τον τρόπο καταφέρνω να προχωρώ τις δουλειές και τους στόχους μου, χωρίς να χάνομαι μέσα στα τόσα πράγματα που πετάγονται μπροστά μου. Δες το Όρισε το Πιο Σημαντικό Πράγμα της ημέρας (ΠΣΠ).

Κι εδώ μπαίνεις εσύ!

Σε καλώ να πάρεις μέρος σε αυτή τη φιλική πρόκληση!

Όρισε ένα στόχο, ή μια νέα συνήθεια που θα σε βοηθήσει σε κάτι που θέλεις να πετύχεις, και επικεντρώσου σε αυτό για το υπόλοιπο του Μαρτίου. Αυτό το απλό. Θα υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλο, θα παρακινούμε ο ένας τον άλλο, θα τσεκάρουμε την πρόοδο μας κάθε Δευτέρα, και θα βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο να πιάσουμε αυτό το στόχο.


Αν θέλεις λοιπόν να πάρεις μέρος σε αυτή την Πρόκληση του Μαρτίου, γράψε σε παρακαλώ στα σχόλια το στόχο σου ή τη συνήθεια γι” αυτό το μήνα.
Όποιος θέλει να παίξει incognito, ας διαλέξει ένα ωραίο nickname, κοινώς παρατσούκλι. Και κάτι νέο: Παντρέψαμε τα σχόλια του blog με τα σχόλια του facebook, άρα από σήμερα έχεις δυο τρόπους να αφήνεις ένα σχόλιο. Είτε με όνομα και email (το οποίο δε φαίνεται στους άλλους), είτε με τον facebook λογαριασμό σου. Κάποια tips, όπως πάντα:

  • Διάλεξε κάτι επιτεύξιμο. Μην προσπαθήσεις να τρέξεις το Μαραθώνιο αν δεν έχεις τρέξει ποτέ σου ως τώρα. Δοκίμασε να κάνεις συνήθεια σου το να τρέχεις τρεις φορές την εβδομάδα αντί γι” αυτό. Δούλεψε με μια μόνο μικρή συνήθεια, και θα φτάσεις στο στόχο σου σιγά σιγά (η φιλοσοφία του zenhabits).
  • Κοίτα να είναι μετρήσιμο. Θέλεις να αρχίσεις να τρως πιο υγιεινά? Ωραία! Πόσα φρούτα έχεις σκοπό να τρως την ημέρα? Θέλεις να πηγαίνεις για τρέξιμο? Μια χαρά! Βάλε ένα στόχο πόσες μέρες τη βδομάδα θα τρέχεις, ή πόσα λεπτά σύνολο τη βδομάδα, ή πόσα χιλιόμετρα. Θέλεις να ξυπνάς νωρίς το πρωί? Βάλε στόχο μια συγκεκριμένη ώρα. Αν ο στόχος σου είναι μετρήσιμος, θα μπορείς να δεις την πρόοδο σου μετά από ένα διάστημα, και να δεις αν τον πέτυχες.
  • Όρισε μια προθεσμία. Είναι σημαντικό να έχεις την αίσθηση του χρόνου για το στόχο σου. Ο χρόνος μας για το στόχο του Μαρτίου θα είναι 18 μέρες – αν και μπορείς βέβαια να συνεχίσεις το στόχο σου και μετά το τέλος του μήνα, προσπάθησε να ορίσεις ένα μίνι στόχο για να τον πετύχεις μέχρι το τέλος Μαρτίου.

Ο δικός μου στόχος για το Μάρτιο, σε συνέχεια των συνηθειών καθαρού σπιτιού που έχω αρχίσει, θα είναι να πάω λίγο πιο βαθιά αυτή τη φορά, και να κάνω ένα καλό ξεκαθάρισμα της γκαρνταρόμπας.

Πιο συγκεκριμένα, να ο στόχος μου για το Μάρτιο: Θα ασχολούμαι μισή ώρα τη μέρα, κάθε μέρα για τις υπόλοιπες 18 μέρες, για να ξεκαθαρίσω τη γκαρνταρόμπα και των τριών μας στο σπίτι.

Θέλω να το κάνω για τρεις λόγους: να ελευθερωθεί χώρος διώχνοντας όλα όσα είναι αφόρετα εδώ και 4-6 σεζόν, να μπορώ εύκολα να επιλέξω τι θα βάλω αφού θα έχουν μείνει μόνο αυτά που φοράω συχνά (συν κάποια λίγο πιο επίσημα), και τρίτον να συγκεντρώσω και να δώσω στους άστεγους + άπορους που τα έχουν πολλή πολλή περισσότερη ανάγκη από μένα όλα όσα μένουν αφόρετα μέσα στις ντουλάπες μας.

Άργησα να ξεκινήσω κι εγώ αυτό το μήνα με δυο αδιαθεσίες που με κράτησαν στο κρεβάτι. Έχουμε όμως 18 μέρες πριν τελειώσει ο Μάρτιος, και είναι μια καλή περίοδος για να παίξουμε με το στόχο ή τη συνήθεια αυτού του μήνα.

Ελάτε μαζί μου σε αυτή την πρόκληση! Ποιος είναι ο στόχος σας για το Μάρτιο?

Τα λέμε στα σχόλια!

 

Σημείωση: Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, σας παρακαλώ μοιραστείτε το στο Facebook! Ευχαριστώ!

Κι αν σκέφτεστε ότι λείπει κάποιος φίλος σας από αυτή την Πρόκληση, καλέστε τον!

Βούλα

 

Δείτε επίσης: